uchwała nr 1/2020
Powołanie Joanny K. na drugiego członka Zarządu WM Janowska 78 (2020-10-08).
Powołanie Joanny K. na drugiego członka Zarządu WM Janowska 78 (2020-10-08).
uchwała nr 2/2019 udzielająca pełnomocnictwa BUDOMEX-owi do założenia i zarządzania rachunkiem bankowym w Banku Spółdzielczym w B.P. przeznaczonym do bieżącej obsługi Wspólnoty związanej z czynnościami administracyjnymi na podstawie Umowy o Administrowanie zawartej 18.07.2001.
uchwała nr 1/2019 w sprawie udzielenia absolutorium członkom Zarządu Panu Tomaszowi O. oraz Wojciechowi H. z ich działalności za rok 2018. Trwa zbieranie podpisów.
uchwała nr 2/2018 w sprawie zakupu i montażu lustra na drodze dojazdowej do parkingu (za śmietnikiem).
uchwała nr 1/2018 w sprawie udzielenia absolutorium członkom Zarządu Panu Tomaszowi O. oraz Wojciechowi H. z ich działalności za rok 2017.
uchwała nr 1/2017 w sprawie udzielenia absolutorium członkom Zarządu Panu Tomaszowi O. oraz Wojciechowi H. z ich działalności za rok 2016.
uchwała nr 1/2016 w sprawie udzielenia absolutorium członkom Zarządu Panu Tomaszowi O. oraz Wojciechowi H. z ich działalności za rok 2015.
uchwała nr 9/2015 w sprawie montażu zaworów termostatycznych MCTV cyrkulacyjnych oraz wymianie zaworów kulowych na instalacji ciepłej wody.
uchwała nr 8/2015 w sprawie udzielenia absolutorium członkowi Zarządu Panu Wojciechowi H. z jego działalności za rok 2014.
uchwała nr 7/2015 w sprawie udzielenia absolutorium członkowi Zarządu Panu Tomaszowi O. z jego działalności za rok 2014.
uchwała nr 3/2015 w sprawie wyrażenia zgody na wymianę istniejącego oświetlenia w części wspólnej Wspólnoty, tj. na zewnątrz wiatrołapów na energooszczędne plafoniery LED z mikrofalowym czujnikiem ruchu.
uchwała nr 2/2015 w sprawie wyrażenia zgody na przyjęcie statutu Wspólnoty Mieszkaniowej Janowska 78.
Uchwała nr 1/2015 w sprawie zmiany oświetlenia w części wspólnej.
W roku 2015 chcemy przedyskutować oraz zastanowić się razem z członkami naszej WM nad takimi tematami jak m.in.:
a) wymiana oświetlenia na zewnątrz wiatrołapów jako kolejny etap wdrażania rozwiązań wspierających oszczędności
b) wymiana skrzynek pocztowych na przelotowe jako element zwiększenia bezpieczeństwa mieszkańców. Ma to także zmniejszyć dewastację wiatrołapów oraz klatek oraz docelowo zadbać o jak najdłuższą estetykę naszych klatek po planowanym malowaniu klatek.
c) zabudowa przestrzeni pod schodami na parterze - na rowery oraz wózki itp
planowany jest zwrot nakładów (za materiał oraz robociznę) dla 3 osób które korzystają z tych pomieszczeń.
d) odnowienie i pomalowanie okienek piwnicznych
e) zabezpieczenie rur spustowych od strony placu zabaw poprzez zakup metalowych osłon na dolne części osłon
f) wymiana ławek na nowe z oparciami, położenie kostki brukowej wokół ławek
g) dyskusja z członkami WM Janowska 78 czy wyrażamy zgodę na odpłatną reklamę na naszym bloku. Dokładne dane techniczne oraz finansowe będą podane na zebraniu 27 marca br.
Uchwała nr 4/2014 - ustanowienie wpłat na fundusz remontowy na 1,20zł/m2 za m2 powierzchni użytkowej dla wszystkich lokali tworzących WM Janowska 78.
Uchwała nr 3/2014 - w sprawie wyboru Pana Tomasza O. na członka Zarządu.
Uchwała nr 2/2014 w sprawie udzielenia absolutorium członkowi Zarządu panu Cezaremu H..
Uchwała nr 1/2014 w sprawie udzielenia absolutorium członkowi Zarządu panu Wojciechowi H..
Prawa i obowiązki Zarządu wspólnoty mieszkaniowej określają przepisy Ustawy o własności lokali.
Zarząd reprezentuje wspólnotę mieszkaniową w zakresie:
czynności zwykłego zarządu
czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu.
Zgodnie z art. 21 ust. 1 ustawy o własności lokali: "Zarząd kieruje sprawami wspólnoty mieszkaniowej i reprezentuje ją na zewnątrz oraz w stosunkach między wspólnotą a poszczególnymi właścicielami lokali."
Zgodnie z art. 21 ust. 2 ustawy o własności lokali: "Zarząd na podstawie pełnomocnictwa, o którym mowa w art. 22 ust. 2, składa oświadczenia w celu wykonania uchwał w sprawach, o których mowa w art. 22 ust. 3 pkt 5, 5a i 6, ze skutkiem w stosunku do właścicieli wszystkich lokali."
Zarząd wspólnoty mieszkaniowej zarządza codziennymi sprawami wspólnoty podejmując decyzje w zakresie tzw. „czynności zwykłego zarządu” czyli większości spraw związanych z funkcjonowaniem wspólnoty mieszkaniowej. W sprawach przekraczających „czynności zwykłego zarządu” do podjęcia decyzji niezbędna jest zgoda mieszkańców wspólnoty mieszkaniowej wyrażona w formie głosowania.
Zarząd reprezentuje również wspólnotę na zewnątrz przed różnymi urzędami, instytucjami czy firmami zewnętrznymi świadczącymi usługi dla wspólnoty.
Jak stanowi art. 22 ust. 2 ustawy o własności lokali:
"Do podjęcia przez Zarząd czynności przekraczającej zakres zwykłego zarządu potrzebna jest uchwała właścicieli lokali wyrażająca zgodę na dokonanie tej czynności oraz udzielająca zarządowi pełnomocnictwa do zawierania umów stanowiących czynności przekraczające zakres zwykłego zarządu w formie prawem przewidzianej."
Art. 22 ust. 3 ustawy o własności lokali zawiera przykładowe wyliczenie czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu.
1) ustalenie wynagrodzenia zarządu lub zarządcy nieruchomości wspólnej;
2) przyjęcie rocznego planu gospodarczego;
3) ustalenie wysokości opłat na pokrycie kosztów zarządu;
4) zmiana przeznaczenia części nieruchomości wspólnej;
5) udzielenie zgody na nadbudowę lub przebudowę nieruchomości wspólnej, na ustanowienie odrębnej własności lokalu powstałego w następstwie nadbudowy lub przebudowy i rozporządzenie tym lokalem oraz na zmianę wysokości udziałów w następstwie powstania odrębnej własności lokalu nadbudowanego lub przebudowanego;
5a) udzielenie zgody na zmianę wysokości udziałów we współwłasności nieruchomości wspólnej;
6) dokonanie podziału nieruchomości wspólnej;
6a) nabycie nieruchomości;
7) wytoczenie powództwa, o którym mowa w art. 16;
8) ustalenie, w wypadkach nieuregulowanych przepisami, części kosztów związanych z eksploatacją urządzeń lub części budynku służących zarówno do użytku poszczególnych właścicieli lokali, jak i do wspólnego użytku właścicieli co najmniej dwóch lokali, które zaliczane będą do kosztów zarządu nieruchomością wspólną;
9) udzielenie zgody na podział nieruchomości gruntowej zabudowanej więcej niż jednym budynkiem mieszkalnym i związane z tym zmiany udziałów w nieruchomości wspólnej oraz ustalenie wysokości udziałów w nowo powstałych, odrębnych nieruchomościach wspólnych;
10) określenie zakresu i sposobu prowadzenia przez zarząd lub zarządcę, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1, ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej. Wynagrodzenie Zarządu wspólnoty mieszkaniowej
"Właściciel lokalu pełniący obowiązki członka zarządu może żądać od wspólnoty wynagrodzenia odpowiadającego uzasadnionemu nakładowi pracy."
Ustalenie wynagrodzenia dla Zarządu wspólnoty mieszkaniowej jest czynnością przekraczającą zakres zwykłego zarządu. Dla ustalenia wynagrodzenia potrzebna jest uchwała właścicieli lokali wyrażająca zgodę na dokonanie tej czynności. Zarząd wspólnoty nie może sam ustanowić dla siebie wynagrodzenia.